GLOBAL CHALLENGE SCM

– THE FRESH CONNECTION

POZNAJ WRAŻENIA UCZESTNIKÓW
POPRZEDNIEJ EDYCJI ZAWODÓW

LICZYŁ SIĘ
ZESPÓŁ

TEAM BELL PPHU

Mistrzowie Polski TFC 2017

Po sześciu tygodniach zmagań i wzmożonej pracy, kiedy musieliśmy pogodzić obowiązki służbowe oraz udział w zawodach, pozostało nam tylko czekać na wyniki. Czekać, czekać i czekać… weekend przed ogłoszeniem wyników dłużył się niesamowicie. W poniedziałek od rana każdy z nas miał w przeglądarce internetowej ustawione autoodświeżanie. Potem była już tylko radość… i szampan!

Podsumowując, udział w zawodach TFC jest niepowtarzalnym doświadczeniem. Jest to narzędzie szkoleniowe nie tylko budujące strategiczne myślenie oraz uświadamiające zależności między różnymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa, ale również umacniające współpracę i wspólne dążenie do głównego celu Firmy.

Zarówno przed rozpoczęciem rozgrywki, jak i w trakcie, z wielu stron słyszeliśmy, że w TFC nie należy zagłębiać się w szczegóły, że jest to narzędzie strategiczne i trzeba na wszystko patrzeć z szerszej perspektywy. My postanowiliśmy zrobić na przekór. Uznaliśmy, że skoro symulacja dostarcza tak wiele szczegółowych danych, to powinniśmy z nich skorzystać. W każdej rundzie pierwszym etapem pracy była dogłębna, bardzo szczegółowa analiza tych danych. Na tej podstawie ustalaliśmy scenariusze zdarzeń i każdy skrupulatnie przeliczaliśmy na uzyskany zysk. Dopiero po takiej analizie podejmowaliśmy decyzje strategiczne, a następnie, również bardzo skrupulatnie, wyliczaliśmy wszystkie ustawienia w symulacji. Naszym zdaniem w całej grze są trzy kluczowe warunki, których spełnienie jest podstawą do sukcesu. To był zawsze szkielet naszej strategii:

– prawidłowe obliczenie popytu;
– zapewnienie mocy produkcyjnych dla wyliczonego popytu;
– zapewnienie ciągłej dostępności materiałów do produkcji.

_

Zespół TFC – BELL PPHU, Bartosz Woliński, Piotr Kosakowski, Krzysztof Świaniewicz, Paweł Grabowski

KONCENTROWALIŚMY
SIĘ NA CELU

TEAM SPX FLOW
TECHNOLOGY POLAND

Mistrzowie Polski 2016

Pamiętam niejedną noc spędzoną na weryfikacji danych, analizach i wertowaniu pomocy naukowych, podczas gdy domownicy smacznie spali. Dziękuję kolegom z zespołu za olbrzymi wkład, pozytywną energię i wolę walki!

Do zawodów podeszłam z dużą rezerwą: tym bardziej, że koledzy z naszej firmy wysoko postawili poprzeczkę, stając już wcześniej na podium. Podczas ich zmagań gra mocno mnie zaciekawiła i rozważałam udział w kolejnej edycji, wahałam się jednak bardzo długo i ostatecznie to los pomógł mi podjąć decyzję: z perspektywy czasu oceniam – jedną z lepszych.

Początek był trudny. Im bardziej wchodziłam w szczegóły, tym mniej wiedziałam. Jednak z każdą kolejną próbą, po wspólnych rozmowach i analizach, rozgrywka nabierała tempa i stawała się bardziej czytelna. Ba, wciągająca…

Chwile zwątpienia też były, jednak zawsze wierzyłam w siłę zespołu – szczególnie tego, który zbudowaliśmy wraz z kolegami i dobrą energią, która się między nami wytworzyła. Choć początkowo się z nimi nie zgadzałam, szybko zweryfikowaliśmy nasze potrzeby i oczekiwania, ustaliliśmy strategię i już wiedzieliśmy, w którym kierunku zmierzamy. Bardzo pomogła nam mocna koncentracja na celu i konsekwencja w działaniu.

_

Agnieszka Reich-Burzyńska, członkini zespołu SPX FLOW TECHNOLOGY POLAND

CZULIŚMY DUCHA
RYWALIZACJI

TEAM US PHARMACIA

uczestnicy TFC 2013 i 2015

Większość decyzji podejmowaliśmy wspólnie, co sprawiło, że pozostało w nas tak wiele pozytywnych wrażeń, a duch zespołowy jeszcze bardziej się w nas umocnił.

Uczestnictwo w grze symulacyjnej The Fresh Connection to niezapomniane wyzwanie. Na kilka tygodni wcieliliśmy się w nowe role, przejmując odpowiedzialność za konkretne działy i uświadamiając sobie złożoność procesów zachodzących w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

W trakcie symulacji mieliśmy okazję zmierzyć się z problemami, które stoją przed kadrą zarządzającą. Co poniedziałek nadchodziła chwila prawdy… Czy decyzja o uruchomieniu pracy na 3 zmiany była słuszna, a zerwanie kontraktu i zmiana dostawcy się opłacą? Czy powinniśmy wejść na nowy rynek? A może warto było uruchomić SMED-a? Jaki wpływ będzie miało wykorzystanie nowych powierzchni magazynowych? Po całym weekendzie niepewności: wyniki! ROI wzrosło! …i kolejny tydzień zmagań, podejmowania nowych decyzji na podstawie analiz I wzorów, o których istnieniu niektórzy z nas nie mieli wcześniej pojęcia.

Wszystko to pokazało nam, jakie przełożenie na wynik firmy mają małe, często niezauważalne decyzje szczebla operacyjnego i przekonało nas, że tylko firmy świadome swoich procesów mają szansę na sukces.

_

Rozalia Wojciechowska, kierownik łańcucha dostaw, członkini teamu US PHARMACIA

WŁĄCZYLIŚMY
8 BIEG

TEAM SCANFIL POLAND

uczestnicy TFC 2016

Gra pokazała mi, jak ważne jest ruszenie się zza biurka, znad komputera z otwartymi excelowymi raportami i odwiedzenie obszaru, którym się zarządza. I jak trudno jest znaleźć ten jeden właściwy wskaźnik, który może okazać się kluczem do sukcesu.

The Fresh Connection to jedna z najciekawszych przygód naszej zawodowej kariery. Przystąpiliśmy do zawodów z dużym zaangażowaniem, ciekawością i obawami, jak nasze kompetencje wypadną na tle międzynarodowej konkurencji. Nie mieliśmy praktycznie żadnego doświadczenia w tego typu rywalizacji, a jak się później okazało, sesja treningowa była niewinną igraszką w porównaniu z właściwymi zawodami. Dała nam jednak pewność, że to współpraca, kompromis i schowanie własnych oraz działowych ambicji głęboko do kieszeni są kluczem do osiągnięcia nadrzędnego celu.

Z takim nastawieniem przystąpiliśmy do gry, planując szybkie wyjście z kryzysu, by w kolejnych rundach zająć się dopieszczaniem procesów. Niestety, 9 maja o godzinie 12, nasze założenia zderzyły się z brutalną rzeczywistością. Nie poddaliśmy się jednak i mimo nadwyrężonej dumy wstaliśmy z kolan. Choć nie udało nam się wyjść na dodatni ROI mamy poczucie, że po pierwszej porażce krok po kroku zaczęliśmy podążać we właściwym kierunku.

Na ostatnim spotkaniu zespołu zgodnie stwierdziliśmy, że chcielibyśmy spróbować swoich sił w kolejnej edycji. Z całą stanowczością polecamy grę wszystkim, którzy chcą zrozumieć istotę zależności między poszczególnymi działami i wpływ najmniejszych decyzji na końcowy sukces firmy w mocno dynamicznym otoczeniu. Jestem pełen podziwu dla zwycięzców, którzy potrafili rozczytać raporty i znaleźć w nich wskazówki prowadzące do sukcesu.

_

Dominik Danielewski, Logistic Process Manager, członek zespołu Scanfil Poland

PRZEDE WSZYSTKIM
SYNCHRONIZACJA

TEAM ORLEN

uczestnicy TFC 2016

Stworzenie dynamicznego i profesjonalnego zespołu, który potrafi uszeregowa wszystkie części składowe łańcucha dostaw w taki sposób, by zapewnić firmie i akcjonariuszom pozytywny wynik finansowy i kreację marży, to największe wyzwanie działu SCM.

Z symulatorem TFC zapoznałem się jakiś czas temu na jednym ze szkoleń i od razu uznałem, że jest to znakomite narzędzie do nauki profesjonalnego zarządzania i problematyki łańcucha dostaw. Pozwala on zintegrować pracowników wokół konkretnego celu, przybliżyć ideę team workingu osobom z różnych funkcji SCM (działu zakupów, planowania produkcji, logistyki, prognozowania i planowania sprzedaży), jak i kształtować spojrzenie na całą firmę w mikroskali. W dużych organizacjach, operujących na dynamicznym rynku, nieoceniona jest pewność, że pracownik rozumie konsekwencje, jakie jego działania wywierają na dalszym etapie łańcucha dostaw, łańcucha tworzenia wartości w firmie i kreowania marży. Pojawia się tu również cenny element współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji: cały zespół śledzi wskaźnik ROI, co zapewnia uczestnikom odpowiednią dawkę emocji i ekscytacji. W ten sposób szkolenie w oparciu o symulator nie jest statycznym wykładem, a dynamiczną pracą.

Podczas rozgrywki w symulatorze liczy się konsekwencja: należy liczyć poszczególne kroki i ich skutki w formie liczbowej, starać się trzymać obranej strategii, reagując na zmiany w sposób elastyczny i przemyślany oraz przede wszystkim nie tracić z oczu głównego celu – jak najwyższego zwrotu z inwestycji.

_

Robert Czekaj, Dyrektor Wykonawczy ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw, członek zespołu PKN Orlen

KONTAKT & POPRZEDNIE EDYCJE

Dowiedz się więcej o Global Challenge – The Fresh Connection: zadzwoń, napisz, zobacz strony poprzednich edycji:

TELEFON

61 82 09 465
61 82 09 266
61 82 09 267

SOCIAL MEDIA